A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Андріївська сільська територіальна громада
Краматорський район Донецька область

Аналіз регуляторного впливу рішення Андріївської сільської ради «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» на 2019 рік

Дата: 01.03.2018 12:30
Кількість переглядів: 94

Аналіз регуляторного впливу рішення Андріївської сільської ради «Про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»

на 2019 рік

Аналіз регуляторного впливу  рішення  Андріївської  сільської ради «Про затвердження  Положення  про  податок  на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» підготовлено згідно з вимогами Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  Бюджетнного кодексу України, Податкового кодексу України.

1. Проблема, яку планується розв’язати.

                Конституція України та Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» гарантують місцевому самоврядуванню фінансову самостійність, яка повинна забезпечуватись власними та закріпленими за ними на постійній основі доходами. На теперішній час законодавчими документами для запровадження та справляння ставок місцевих податків та зборів є: Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетний кодекс України, Податковий кодекс України. Тому основними напрямками діяльності з нарощування доходів бази місцевих бюджетів є встановлення місцевих податків та зборів. Відповідно до ст.10 Податкового кодексу України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, належить до переліку місцевих податків та зборів і є обов’язковими для встановлення місцевими радами. Важливість проблеми полягає в тому, що Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та становлення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 №1166-VІІ внесено зміни до Податкового кодексу України, Відповідно до пункту 25 розділу І Закону №1166 – VІІ з 01.04.2014 року база оподаткування податком на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки визначається виходячи із загальної площі.

2. Цілі регулювання.

 Цілями регулювання є:

- забезпечення дотримання вимог Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 №1166 – VІІ та відповідно внесених змін до Податкового кодексу України; - створення єдиного організаційно – економічного механізму справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; - отримання додаткового обсягу надходжень до сільського бюджету;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей Альтернативи вирішення проблеми:

 - збереження існуючого стану, тобто неприйняття відповідного рішення та не впорядкування плати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У цьому випадку база оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначатиметься виходячи із житлової площі об’єкту нерухомості, а не його загальної площі, це призведе до втрат доходів бюджету села;

 - прийняття рішення забезпечить виконання вимог Податкового кодексу України та збільшення надходжень до бюджету сільської ради. Оцінюючи зазначені альтернативи, перевага була віддана другій альтернативі через те, що залучення додаткових джерел надходжень до сільського бюджету можливе лише з прийняттям нормативно – правового акту - рішення Андріївської сільської ради «Про затвердження  Положення  про  податок  на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

4. Механізм розв’язання проблеми

         Проблему наповнення доходної частини сільського бюджету пропонується розв’язати шляхом затвердження рішення Андріївської сільської ради «Про  затвердження  Положення  про  податок  на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Це рішення буде єдиним процедурним документом, відповідно до якого буде справлятись зазначений податок. Запропонований вихід із ситуації, що склалася, відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

     Прийняття вищевказаного рішення сільської ради надає можливість: - дотриматися вимог Закону України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» від 27.03.2014 № 1166 – VІІ та відповідно внесених змін до Податкового кодексу України;

- отримувати стабільні надходження до сільського бюджету;

- збільшити обсяг видатків для забезпечення фінансування повноважень органів місцевого самоврядування.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

       Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечить:

- виконання органами місцевого самоврядування вимог чинного законодавства України;

- збільшення надходжень до місцевого бюджету від сплати місцевих податків та зборів.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

          Термін дії регуляторного акта має постійний характер з моменту набрання його чинності, з можливістю внесення до нього змін та його відміни у разі зміни чинного законодавства.  

8. Показники результативності регуляторного акта

         Показники результативності зазначеного рішення передбачається визначити за наступними критеріями:

- кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- суми надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання, населення з основних положень акта.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.

        Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися за допомогою наступних заходів:

- аналіз статистичних даних щодо надходження від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- відстеження динаміки зростання надходжень від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

     Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту та їх аналізу. Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк, з використанням показників результативності шляхом аналізу статистичних даних порівняно з даними базового відстеження результативності. Періодичне відстеження результативності зазначеного проекту наказу здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

Начальник відділу фінансів,

бухгалтерського обліу та звітності                                                                                           В.П.Мансвєтова


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь