Аналіз регуляторного впливу до проекту регуляторного акту «Про затвердження Положення про сплату єдиного податку фізичними особами - підприємцями першої та другої груп платників єдиного податку» з 01.01.2018 року
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до регуляторного акту «Про затвердження Положення про сплату єдиного податку фізичними особами - підприємцями першої та другої груп платників єдиного податку» з 01.01.2018 року
1. Опис проблеми , яку планується розв'язати шляхом державного регулювання.
Законом України від 04.11.2011 року № 4014-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності» були внесені зміни до Податкового Кодексу України, а саме в розділ ХІV включено главу «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» .
Рішення пропонується прийняти у відповідності до вимог чинного законодавства, яким визначено, що встановлення розмірів та ставок єдиного податку належить до компетенції сільської ради.
З метою дотримання принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності рішення розроблене для проведення процедури оприлюднення та обговорення.
2. Цілі державного регулювання.
Встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, що діють на території сільської ради в межах граничних розмірів, передбачених Податковим Кодексом України.
Запропонований акт регулюватиме адміністративні відносини між регуляторним органом, в особі сільської ради та суб'єктами господарювання.
Проект рішення не поширює свою силу прямо на інших жителів сільської ради.
3. Альтернатива.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України. ст. 12 Податкового кодексу України передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів на певній території, в межах визначених повноважень, приймають сільські, селищні, міські ради. ст. 10 визначено, що єдиний податок відноситься до обов’язкових місцевих податків та зборів.
У разі, якщо рішення про встановлення відповідних місцевих податків та зборів, які є обов’язковими не прийнято, такі податки та збори справляються виходячи з норм Податкового Кодексу із застосуванням мінімальної ставки місцевих податків та зборів та без застосування відповідних коефіцієнтів.
Неприйняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів приведе до втрат доходів сільського бюджету.
Тому прийняття нового рішення є необхідною нормою.
Це оптимальне та доцільне рішення, оскільки законодавство чітко регламентує, що саме органи місцевого самоврядування встановлюють ставки єдиного податку.
4. Опис механізмів розв'язання проблеми.
Встановлюється ставка податку для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності на території ради в залежності від визначених Законом, груп платників єдиного податку:
1) перша група – фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню, та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень;
2) друга група – фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акту.
Передбачається, що суб’єкти підприємницької діяльності – платники єдиного податку, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог.
Впровадження та виконання вимог проекту рішення забезпечується наступними ресурсами:
ст. 293.2. Податкового кодексу України (зі змінами) визначено граничні фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць та встановлення вищезазначених сільською радою:
1) для першої групи платників єдиного податку – у межах від 1 до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;
2) для другої групи платників єдиного податку – у межах від 2 до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Встановити ставки єдиного податку з розрахунку на календарний місяць :
1.1.Для першої групи платників єдиного податку для всіх видів господарської діяльності, передбачених для цієї групи -10 відсотків розміру прожиткового мінімуму (для працездатних осіб), встановленої законом на 1 січня податкового (звітного)року ;
1.2. Для другої групи платників єдиного податку - 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного)року.
6. Очікувані результати прийняття акта.
Впровадження в дію проекту рішення тягне за собою наступні вигоди та витрати:
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Фізичні особи |
Встановлення ставок єдиного податку, офіційне оприлюднення регуляторного акту, забезпечить прозорий механізм справляння встановленого податку. Можливе здійснення господарської діяльності за спрощеною системою оподаткування зі ставкою єдиного податку. |
Сплата податку у встановленому обсязі |
Органи місцевого самоврядування |
Отримання надходжень до бюджету від запровадженого податку |
Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення |
7. Визначення показників результативності акта.
Для визначення результативності цього регуляторного акту пропонується встановити такі загальні показники:
- динаміка кількості платників податку;
- обсяг надходжень податку досільського бюджету.
8. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності зазначеного проекту здійснюється до дня набрання чинності цього проекту шляхом збору пропозицій та зауважень до проекту та їх аналізу, а також наявних статистичних даних дії подібного положення за попередні роки.
Повторне відстеження результативності зазначеного проекту здійснюється не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичне відстеження результативності зазначеного проекту здійснюється щорічно.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акту, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.
Сільський голова М.Я. Діхтенко